FANDOM

Sabirnuovo < Ladino...

Roza es una brimta  ula-zan grega del estil Rebetiko de Asya Menor, la cuala bivio 1 carriera musical desde la anyada de 1920 fina los anyos 1970.

OrijinModifier

Naser como Sara Skinazi en na prove pariwar djudia de Estambol; se crer ke naser entre 1895-7, anke eya panyeri(1) disho ke naser en 1910. (1) sempre

El su padre es mercader de telas.

Cando Sara ainda (P.) era chica, la su pariwar se fue a bivir en Selanic i discues en la nagor de Comotini, ande bivian munchos Turcos.

Un yom, los duenyos turcos de una taverna ayi, escuchar ular a Sarica. Eyos, basho carmen con la su boz, bushcar a Flora, la sua momma, con  buto de dar empiego a Sarika a ula en la taverna, ma la momma no achetó.

Empesijo de la sua carriera (stadiodroma)Modifier

Cando tornó a Selanic, eya ambezar a bailar en un funduc de la sivdad/shehir. Ayí conoser a Yiannis, un mansevo de na de las famiyas con más plata de Capadokia. La pariwar de Yannis no achetó a Sara, deke creyian que no era una manseva con ethic, ma eya y Yannis se fueron endjuntos enel anyo m1913, i eya trocó su nomen por Roza.

Discues de necro de Y., eya se fue a bivir a Atines, ande eya bailar i ula en una taverna en limba grega, turca i armenia. Ayi es topada por el musico Panayotis Toundas en 1920. El statim reconoser el su talent i apresentar la con Discos Columbia....

Oy endia, es considerata la ula-zan mas emportant de Rebeticó.

necro = muerte

Stadiodroma multi-ethnicaModifier

Diskues de ser brimta en toda Gresia, la sua stadiodroma yevar eya verso la toda diaspora grega. Eya vijitar cahals gregas en Ayifto, Albania i Serbia. Anke turcas de estas nunas bushcar eya. La su muzika es poco conservadra/sintiretic, i 'na dels sus carmens, 'Preza otan piís' (Cando te meter droga), es verboten por el Poder del tiran el heneral Metaxas.

cahal : comunidat, congregasio

Sigunda Harb MondialModifier

Durant la 2a Harb de Yula, Roza ainda hacer ula* i eya aprir na taverna, Crystal, endjunto con Pareshos, el su filio. Roza dar uyuto a Gregos q se opozar a l'invasio Nazi i endemas a cahal djudia. Un emera, almanes yevar (howl) eya a filaki (howl), ma eya poter ki-ex in alforría, i escondar se fina 1945.

(Un jorno, i tedeski metter Roza al prigione, ma elia sorte in libertat e nasconde se fino a 1945.)

Discues de Harb Modifier

Discues del Harb, en 1949, Roza tornar a Patras con el buto de tener na mueva carta de identidad. Ayi conose a Hristos, un mansevo polis caji 30 anyos mas shabab k'eya.

En 1952 vijitar EEUU, para ula en las cahals grega i turca. En 55, il albanezo Ayden Lescovicu del Balkans Record Company (receding howls) convidir eya a vijit Estambul, sivdad ande eya naser, y ayi izo mas de 40 ulani. (Howl).

1980. Es necra en disembre i enterrada en la sivdad d Stomyo.

La sua vita en un filmoModifier

En 2011, el diretor de sinema Roy Sher presentar My Sweet Canary (Kanarína mu glicó), film documental.

Il fim avla de 3 djovans muzicos de Gresia, Turkiya y Yisrael, qui bushcar els piu conosidos (howl) muzikos de Rebeticó. La muzica del filmo  ular  la yisraeliana Yasmin Levy, la turca Mehtap Demir, dos gregos y la inglesa-kipriota Martha Demetri Lewis.

ular : cantar (Sonagona)

Interférence d'un bloqueur de publicité détectée !

Wikia est un site gratuit qui compte sur les revenus de la publicité. L'expérience des lecteurs utilisant des bloqueurs de publicité est différente

Wikia n'est pas accessible si vous avez fait d'autres modifications. Supprimez les règles personnalisées de votre bloqueur de publicité, et la page se chargera comme prévu.

Sur le réseau FANDOM

Wiki au hasard