FANDOM

Sabirnuovo < Ladino...

Roza es una brimta  ula-zan grega del estil Rebetiko de Asya Menor, la cuala bivio 1 carriera musical desde la anyada de 1920 fina los anyos 1970.

OrijinModifier

Naser como Sara Skinazi en na prove pariwar djudia de Estambol; se crer ke naser entre 1895-7, anke eya panyeri(1) disho ke naser en 1910. (1) sempre

El su padre es mercader de telas.

Cando Sara ainda (P.) era chica, la su pariwar se fue a bivir en Selanic i discues en la nagor de Comotini, ande bivian munchos Turcos.

Un yom, los duenyos turcos de una taverna ayi, escuchar ular a Sarica. Eyos, basho carmen con la su boz, bushcar a Flora, la sua momma, con  buto de dar empiego a Sarika a ula en la taverna, ma la momma no achetó.

Empesijo de la sua carriera (stadiodroma)Modifier

Cando tornó a Selanic, eya ambezar a bailar en un funduc de la sivdad/shehir. Ayí conoser a Yiannis, un mansevo de na de las famiyas con más plata de Capadokia. La pariwar de Yannis no achetó a Sara, deke creyian que no era una manseva con ethic, ma eya y Yannis se fueron endjuntos enel anyo m1913, i eya trocó su nomen por Roza.

Discues de necro de Y., eya se fue a bivir a Atines, ande eya bailar i ula en una taverna en limba grega, turca i armenia. Ayi es topada por el musico Panayotis Toundas en 1920. El statim reconoser el su talent i apresentar la con Discos Columbia....

Oy endia, es considerata la ula-zan mas emportant de Rebeticó.

necro = muerte

Stadiodroma multi-ethnicaModifier

Diskues de ser brimta en toda Gresia, la sua stadiodroma yevar eya verso la toda diaspora grega. Eya vijitar cahals gregas en Ayifto, Albania i Serbia. Anke turcas de estas nunas bushcar eya. La su muzika es poco conservadra/sintiretic, i 'na dels sus carmens, 'Preza otan piís' (Cando te meter droga), es verboten por el Poder del tiran el heneral Metaxas.

cahal : comunidat, congregasio

Sigunda Harb MondialModifier

Durant la 2a Harb de Yula, Roza ainda hacer ula* i eya aprir na taverna, Crystal, endjunto con Pareshos, el su filio. Roza dar uyuto a Gregos q se opozar a l'invasio Nazi i endemas a cahal djudia. Un emera, almanes yevar (howl) eya a filaki (howl), ma eya poter ki-ex in alforría, i escondar se fina 1945.

(Un jorno, i tedeski metter Roza al prigione, ma elia sorte in libertat e nasconde se fino a 1945.)

Discues de Harb Modifier

Discues del Harb, en 1949, Roza tornar a Patras con el buto de tener na mueva carta de identidad. Ayi conose a Hristos, un mansevo polis caji 30 anyos mas shabab k'eya.

En 1952 vijitar EEUU, para ula en las cahals grega i turca. En 55, il albanezo Ayden Lescovicu del Balkans Record Company (receding howls) convidir eya a vijit Estambul, sivdad ande eya naser, y ayi izo mas de 40 ulani. (Howl).

1980. Es necra en disembre i enterrada en la sivdad d Stomyo.

La sua vita en un filmoModifier

En 2011, el diretor de sinema Roy Sher presentar My Sweet Canary (Kanarína mu glicó), film documental.

Il fim avla de 3 djovans muzicos de Gresia, Turkiya y Yisrael, qui bushcar els piu conosidos (howl) muzikos de Rebeticó. La muzica del filmo  ular  la yisraeliana Yasmin Levy, la turca Mehtap Demir, dos gregos y la inglesa-kipriota Martha Demetri Lewis.

ular : cantar (Sonagona)